16 Haziran 1961. Devlet Başkanı Cemal Gürsel
tümüyle yerli üretim bir otomobil yapılmasını emreder ve görevin TCDD
işletmesine verildiği bildirilir. O gün orada bulunan 23 mühendis bu
emri "Türk
insanının makûs talihine karşı bir meydan okuma" olarak algılarlar. En
küçük bir tereddüt ya da endişe sergilenmeksizin derhal işe başlanır.
Çalışma mekanı olarak Devlet Demiryolları'nın Eskişehir'deki Cer Atölyesi seçilir.
Zaman müthiş dardır. Ekibin Cumhuriyet Bayramı' na kadar yalnızca 130 günü vardır. Türkiye’nin ilk yerli otomobili olacak eserin adı da konmuştur: “Devrim”.
“Devrim Arabaları” azmin ve birbirine inanan insanların neleri
başarabileceğini gösteren, bu topraklarda yaşanmış bir başarı öyküsüdür…
Hikaye, bu aracı üretme görevini üstlenmiş 23 mühendisin kariyerlerini
ve aile hayatlarını riske atarak girdikleri bu üretim macerasında
zamanla, yoklukla, politikayla, karşılarına çıkan sayısız engelle
mücadelelerini anlatır. Aslında anlatılan bir inanç ve azim öyküsüdür.
Filmde bir mühendislik başarısının, siyasi olaylarla baştan sona nasıl
yokedilmeye çalışıldığı gözle önüne seriliyor. Türkiye'nin dışarıya
bağımlılığını azaltacak bir proje olarak görünen bu olaya karşı ABD'den
gelen yardım komiserlerinden, projeyi halkın gözünde küçük düşürmeye
çalışan 'medya'ya kadar birçok olgu başarıyla incelenmiş.“Devrim Arabaları” Türk mühendisinin ve işçisinin, 20 sene öncesine
kadar toplu iğne dahi üretemeyen bir ülkede kalkıştıkları bu meydan
okumayı, bugün her şeye kolayca sahip olan nesillere, idealist zihniyeti
ve zaferi de aktararak yaşattıkları bir birlik ve başarı öyküsüdür.
güzel bi filmdi o dünemki zorlukları çok iyi anlatmış
YanıtlaSildevrim arabalrı konu olarakta yapılış olarakta o dönemleri çok iyi anlatan bi filmdir
YanıtlaSil